Teambuilding, sau castigul pentru angajat si firma deopotriva – HR Analytics

teambuildingIn atingerea obiectivelor propuse, o companie, indiferent de domeniul in care activeaza, are nevoie de resurse, atat materiale cat si umane. Cu alte cuvinte, un spatiu care sa asigure toate conditiile necesare pentru desfasurarea eficienta si in deplina siguranta a activitatii in cauza, echipamente, aparatura si alte obiecte specifice domeniului respectiv, si nu in ultimul rand, un anumit numar de angajati, sau mai bine zis, o echipa.

Daca gasirea, respectiv procurarea resurselor materiale este un proces relativ simplu, nu acelasi lucru poate fi spus si despre “inchegarea” unei echipe. In ziua de azi, in cadrul tot mai multor companii se pune accent pe ideea de formare a unui grup in care toti membrii, in acest caz angajatii, comunica eficient si lucreaza impreuna pentru indeplinirea unui scop comun, si anume, obiectivul/obiectivele firmei.

Este dovedit faptul ca productivitatea unei echipe este net superioara celei obtinute in situatia in care fiecare membru ar fi lucrat individual. Ca si echipa, acestia gasesc mai repede si mai usor solutii eficiente pentru rezolvarea eventualelor obstacole intalnite. Tocmai din acest motiv, tot mai multe firme apeleaza la organizarea de teambuilding-uri pentru angajatii lor.

Definitia conceptului de team building poate fi dedusa cu usurinta chiar din denumirea acestuia: reprezinta actiunea care are ca scop principal formarea unei echipe.

Teambuilding-ul presupune organizarea de activitati, atat indoor cat si outdoor, ce implica participarea activa a angajatilor. Cu alte cuvinte, acestia sunt pusi in situatii in care, asemanator mediului de lucru, numai daca dezvolta o cooperare eficienta pot duce la bun sfarsit sarcinile primite.

Pe langa eficientizarea comunicarii, teambuilding-ul urmareste si alte aspecte, cum ar fi dezvoltarea abilitatilor de echipa, si poate cel mai important, sporirea nivelului de incredere intre colegi.

De asemenea, astfel de activitati scot la iveala punctele tari si punctele slabe ale persoanelor, acest lucru, impreuna cu performantele obtinute la activitatile respective oferind angajatorului oportunitatea ideala de a evalua fiecare angajat in parte.

In acelasi timp, teambuilding-ul imbunatateste relatiile intre colegi, contribuind astfel la creearea unei atmosfere placute de lucru. Prin participarea la diferite activitati, oamenii interactioneaza in afara mediului profesional, si ajung sa se cunoasca mai bine.

In ziua de azi, organizarea ca la carte a unei activitati complexe de teambuilding intra in sarcina firmelor specializate in domeniu. Acestea vin cu propuneri dintre cele mai diverse, programe bine puse la punct si activitati care imbina cu succes obiectivul de formare a unei echipe cu modul placut si distractiv de realizare al acestui lucru. O astfel de firma este si HR Analytics.

Avand ca principal domeniu de activitate dezvoltarea de solutii si oferirea consultantei de specialitate in domeniul resurselor umane, compania HR Analytics se ocupa si cu organizarea programelor de teambuilding, team adventure sau team events. Acestea urmaresc fie formarea unui grup unit in cadrul angajatilor unei firme, fie consolidarea relatiilor dintre companii si partenerii de afaceri.

Echipa HR Analytics este alcatuita din personal calificat, cu competente in training, dezvoltare individuala si organizationala, resurse umane, psihologia muncii si lista poate continua.

Programele de teambuilding organizate de HR Analytics sunt adaptate fiecarei companii in parte, si contin numeroase activitati, cu locuri de desfasurare dintre cele mai diverse.