Te inscrii si… castigi!

header-news-9

Printre diversele forme de publicitate, concursurile si promotiile online, s-au dovedit a fi de-a lungul timpului o alternativa eficienta de promovare, dovada a acestei afirmatii fiind si faptul ca nu exista zi in care sa nu fie lansat un nou concurs sau o noua promotie.

Concursurile si promotiile sunt o alternativa de promovare eficienta in care un buget limitat poate fi folosit pentru un public tinta foarte larg si diversificat.

Oricine, sau aproape oricine, isi poate permite sa organizeze un concurs indiferent cat de mic este bugetul alocat pentru premii.

Concursurile online trebuie, insa, facute intotdeauna cu o strategie in spate. Prin definitie, concursurile aduc un beneficiu clar celor ce se inscriu, dar ce beneficiu ai tu ca si brand, ca si companie? Sau ca si site, ce castigi din toata povestea aceasta?

O strategie de concurs eficienta incepe cu intrebarile acestea: ce anume urmaresti? Ce target ai? Ce vrei sa faci cu userii pe care doresti sa ii atragi? Ai in vedere ca exista deja profesia de “concursionist” – acestia sunt oameni care cauta concursuri si participa la toate, peste tot. Ei bine, daca ei au sansa sa profite de pe urma ta, profita si tu de pe urma lor.

Fa un mecanism de concurs suficient de “destept” incat sa atraga, dar nu atat de complicat incat sa descurajeze. Daca vrei sa ai mai multe afisari, integreaza in mecanismul tau, conditii care sa-i determine sa faca mai multe afisari. Determina-i pe cei inscrisi sa caute in site, sa iti dea indicii dintr-un articol sau sa caute intr-o sectiune unul sau mai multe articole, etc. Daca vrei mai multi fani pe pagina ta de Facebook, trimite-i acolo si cere-le sa dea “like” pe pagina respectiva. Daca vrei comentarii, lasa-i sa scrie comentarii, insa cere-le sa scrie pe o anumita tema care ulterior te va ajuta pe tine la ceva. Daca vrei mai multi abonari la Newsletter, pune-i sa se inregistreze.

Insa, nu le cere sa le faca pe toate intr-un singur concurs! Foloseste toate lucrurile acestea in mod inteligent, astfel incat sa fie benefic pentru tine si pentru site-ul pe care il ai. Faptul ca le ceri userilor sa uploadeze fotografii in galeria ta, poate fi putin hazardant. Poti monitoriza toate upload-urile? Ce se intampla daca se uploadeaza poze cu continut explicit / interzis, poze ce nu au legatura cu concursul tau sau poze care dauneaza imaginii companiei tale? Gandeste-te la asta. Apoi, gandeste-te ce faci cu galeria respectiva? O tii acolo pentru posteritate sau o folosesti ulterior la ceva?

Incearca sa ai intotdeauna un motiv, un scop pentru care organizezi concursurile respective – fie ca sa aduci useri noi, fie ca sa-i fidelizezi pe cei care sunt deja cititorii tai, fie ca sa cresti numarul de fani sau numarul de abonati la newsletter.

Pentru orice concurs trebuie sa ai un mecanism cat se poate de clar si sa ai in vedere ca exista multe posibilitati de fraudare. Pentru ca da, userii sunt inventivi si dornici sa castige, motiv pentru care sunt obisnuiti sa caute si sa gaseasca modalitati de fraudare. Trebuie sa incerci sa le acoperi pe toate astfel incat sa ii poti elimina daca este cazul. Cu cat premiul e mai mare, cu atat userii sunt mai dornici sa faca orice ca sa castige. Tu trebuie sa fii acoperit din toate punctele de vedere, chiar si legal. Si cand spun legal, ma refer la faptul ca trebuie sa ai regulament autentificat la notar, publicat intr-o pagina separata pe site, astfel incat sa fie liber spre consultarea participantilor. Prin participarea la concurs, se intelege acceptul termenilor si conditiilor impuse de organizator.

Pe langa concursurile care au un anumit scop (atragere de trafic, de like-uri, etc.) si care pot fi implementate in orice zi a anului, exista numeroase ocazii cu care poti implementa un concurs, incepand cu sarbatorile publice si continuand cu aniversarile legate de brandul tau (10 ani de la infiintare, atingerea unui anumit numar de clienti, etc.). Orice ocazie poate fi exploatata si potentata daca optezi pentru un mecanism destept, simplu si clar.

Si pentru ca tie sa iti fie cat mai usor sa gandesti si sa implementezi un concurs care sa fie benefic brandului tau, contacteaza aici unul din specialistii nostri. Daca esti client Zoom Biz beneficiezi gratuit de consiliere si idei de implementare a unor concursuri pentru firma ta!