Sistemul de comunicare si promovare al agentilor economici

consultanta in afaceri

Sistemul de comunicații al agenților economici contemporani implică utilizarea unor forme variate de informare și stimulare a consumatorilor, menite să prezinte agentul economic, produsele și serviciile sale, dar și să provoace o serie de modificări favorabile în mentalitatea și obiceiurile de consum ale acestora. Intervenția firmelor de consultanță în afaceri în acest caz este una destul de mică deoarece firma de consultanță în afaceri oferă soluții pe care agentul economic le pune în practică sau nu.

Pe de altă parte, acest sistem presupune, din partea agentului economic, un efort substanțial prin care să se asigure stabilirea unei comunicații efective cu proprii săi salariați, cu acționarii și furnizorii săi, cu mediile financiare și cele ale puterii publice. În cadrul consultanței în afaceri orice consultant va vorbi despre cât de important este să se menținp o relație de comunicare între firmă și toți oamenii cu care intră în contact.

Prin politica de comunicație aplicată și prin mijloacele efective de implementare a acesteia, un agent economic urmărește o difuzare cât mai amplă a unor informații despre activitatea, produsele și serviciile sale, dar și recepționarea modului cum acestea sunt primite și apreciate de destinatar. Prin intermediul consultanței în afaceri se urmărește ca aceste obiective să fie îndeplinite pentru că prin transmiterea unui mesaj greșit se poate compromite imaginea agentului economic.

Din acest punct de vedere, agentul economic apare ca un sistem deschis spre mediul sau extern și, în același timp, ca o sursă de informații al căror obiectiv principal îl constituie consolidarea imaginii și a prestigiului produselor și serviciilor sale pe piață. Așadar, este foarte important ca specialistul care acordă consultanță în afaceri să pună accent pe modalitățile prin care o firmă se promovează. Imaginea unei entități economice este foarte importantă în ochii consumatorilor. Specialiștii din domeniul consultanței în afaceri afirmă că de multe ori clienții pe care îi au neglijează aspectul promovării.

Comunicarea și promovarea sunt două concepte aflate într-o strânsă relație: promovarea reprezintă, de fapt, comunicare iar comunicarea are ca scop final convingerea consumatorului, altfel spus stimularea  cererii. Fără o comunicare dintre producător și consumator nu mai pot avea loc relații comerciale, așadar de fiecare dată când veți apela la o firmă de consultanță în afaceri și chiar în planul de afaceri marketing-ul și comunicarea sunt incluse aceste elemente.

Combinarea metodelor și tehnicilor utilizate în activitatea de promovare și coordonarea lor în așa fel încât să poată fi realizate obiectivele unui agent economic, în condițiile unei eficiențe cât mai ridicate, formează mixul promoțional pe care orice agent economic trebuie să îl stabilească. Acest mix promoțional sau de marketing se referă la cei 4P adică preț, promovare plasare și produs. Nici una din aceste elemente nu poate funcționa independent una față de cealaltă.

Așadar putem concluziona faptul că atunci când vine vorba de consultanță în afaceri pe probleme de marketing aceste patru elemente sunt cele care stabilesc întregul proces prin care se va realiza strategia de pătrundere pe piață. Aceste elemente sunt cele mai importante și fără acestea afacera nu ar mai exista.

Detalii pe www.Tpa-horwath.ro