Tae Bo –sport si sanatate la indemana oricui

T3Tae Bo – ultima moda in materia exercitiilor fizice, atat in randul barbatilor cat si in cel al femeilor, reprezinta o combinate intre box,  aerobic, balet, dans si antrenament cu greutati. Specialistii sustin ca acesta este foarte benefic pentru stimularea circulatiei sangelului, lucreaza toata musculatura corpului, imbunatateste echilibrul si coordonarea, stabilizeaza mobilitatea si intareste sistemul osos.

Sportul a fost inventat de Billy Blanks, el devenind popular abia la inceputurile anilor 90. Numele sportului vine de la combinatia tae kwon si box, inventatorul sau explicand denumirea printr-un acronim: Total Awareness Excellence Body Obedience.

Tae Bo combina miscarile imprumutate din artele martiale cu cele de aerobic, executate in viteza, rezultatul final fiind imbunatatirea formei fizice a practicantilor.

Primul set de exercitii de acest gen a fost conceput in anul 1989, prin combinarea elementelor din  tae kwon do cu muzica si exercitii din antrenamentele de box, rezultatul fiind un program complex de stimulare a muschilor.

Tae Bo utilizeaza miscari preluate din artele martiale, executate foarte rapid, sportul fiind considerat un adevarat program de ” cardio boxing” care s-a bucurat de un succes comercial deosebit.
Sportul este practicat pe glob de peste 4 milioane de oameni, printre vedetele mari amatoare de Tae Bo aflandu-se Pamela Anderson si Shaquille O’Neal.

T 1Recomandari in practicarea Tae Bo :

  • Nici un antrenament de Tae Bo nu se incepe fara o incalzire de minim 10 minute, in timpul caruia se fac miscari usoare
  • Urmeaza combinarea tehnicilor de brate si picioare, cu accent pe abdomen si fese, timp de 30-40 minute
  • Finalul antrenamentului trebuie sa fie usor, pentru revenire, minim 10 minute
    Pentru o forma fizica de invidiat sunt suficiente doua-trei antrenamente pe saptamana. Incepatorii trebuie sa faca un antrenament pe saptamana, numarul acestora crescand la maxim trei abia dupa dobandirea unei conditii fizice de invidiat
  • Loviturile de picioare si pumni se executa incet, nu se recomanda azvarlirea acestora, mai ales daca esti incepator
  • Progresul trebuie sa fie lent, loviturile cu picioarele se fac la o inaltime de aproximativ o jumatate de metru deasupra solului, in special la loviturile laterale si la cele prin intoarcere
  • In Tae Bo picioarele sunt arme cu care se loveste asupra partii inferioare a corpului, iar pumnii lovesc asupra partii superioare a corpului
  • Se recomanda alternarea perioadelor de antrenament intens cu cele de antrenament usor
  • Indicat ar fi sa iti gasesti un antrenor specializat
  • Niciodata nu este bine sa treci peste perioada de incalzire, inainte de antrenament
  • Inainte de a te apuca de acest sport, ar fi bine sa iti faci un control medical amanuntit

In timpul unui antrenament Tae Bo tot corpul lucreaza, prin combinatiile de lovituri si miscari. De regula exercitiile sunt concepute astfel incat impactul negativ asupra articulatiilor sa fie minim si asupra muschilor- maxim.

TMiscarile bratelor au efecte asupra umerilor, a bicepsilor, a tricepsului, a pieptului, in timp ce miscarile picioarelor antreneaza muschii coapsei, ai gambei, lucrand in mod special abdomenul si fesierii.

Cele mai des folosite miscari in Tae Bo sunt directa, uppercut-ul si croseul.

Instructorii specializati stiu sa realizeze seturi de exercitii si combinatii atat pentru stadiile de incepatori cat si pentru cele de avansati, oferindu-le practicantilor  diversitate si provocare.

Pe langa o conditie fizica de invidiat, Tae Bo te ajuta si sa arzi intr-o singura ora intre 500 si 800 de calorii, beneficiile practicarii acestui sport fiind de altfel multiple :

  • Arderea grasimilor
  • Intarirea musculaturii
  • Intarirea sistemului osos
  • Coordonare
  • Echilibru
  • Mobilitate

Exercitiile de Tae Bo se fac si cu greutati, intr-o sedinta putandu-se arde si pana la 1000 de calorii. Si chiar daca sportul include miscari specifice artelor martiale sau boxului, Tae Bo nu reprezinta auto-aparare, ci aerobic.