Despre componentele unei cutii automate

Atunci cand vine vorba de mecanismele care intra in compunerea unei masini in zilele noastre, poate cel mai complicat model se refera la cutii automate. Aceste cutii automate contin sisteme mecanice, hidraulice, electrice si sisteme de control din partea unui calculator, toate lucrand impreuna in perfecta armonie pentru a contribui la deplasarea unei masini.

Mecanismele planetare la cutii automate

Aceste cutii automate contin mai multe combinatii de viteze. Int-o astfel de transmisie, aceste pinioane gliseaza pe arbori atunci cand actionati maneta dintr-o pozitie in alta pentru a obtine raporturile corecte de transmisie. La cutii automate, pinioanele nu sunt miscate fizic si sunt cuplate la aceleasi trepte. Acest lucru este realizat prin folosirea unor mecanisme planetare. Mecanismul planetar de baza este format dintr-un pinion central, un pinion sub forma de inel si mai multe pinioane planetare.

Convertizorul de cuplu la cutii automate

La masinile echipate cu cutii automate, convertizorul de cuplu inlocuieste ambreiajul care se gaseste la masinile echipate cu transmisie manuala. Acesta este montat pentru a oermite motorului sa continue sa functioneze atunci cand vehiculul se opreste. Principiul unui convertizor de cuplu la cutii automate este asemanator cu folosirea unui ventilator care este cuplat in perete si care sufla aer in altul care nu este incastrat. Daca prindeti pala ventilatorului care nu este cuplat, puteti sa o mentineti asa insa de indata ce o eliberati, va incepe sa se roteasca pana cand ajunge aproape de viteza ventilatorului care o antreneaza. Diferenta dintre ventilator si convertizorul de cuplu la masiniile cu cutii automate este aceea ca, in loc sa foloseasca aer, acesta foloseste lichid de transmisie.

Sistemul hidraulic la masini cu cutii automate

Sistemul hidraulic la masinile cu cutii automate este un labirint complex de pasaje si tuburi care transmite lichidul de transmisie sub presiune catre toate piesele care intra in compunerea transmisiei si convertizorului de cuplu. Lichidul de transmisie la masinile cu cutii automate serveste mai multor scopuri incluzand schimbarea vitezelor, lubrifierea generala si transmiterea racirii. Spre deosebire de motor care foloseste ulei pentru lubrifiere, fiecare aspect al functiunilor transmisiei este dependent de furnizarea constanta de lichid sub presiune.

Pompa de ulei la masini cu cutie automata

cutii automatePompa de ulei la masinile cu cutii automate, care nu trebuie confundata cu pompa de ulei din interiorul convertizorului de cuplu, este responsabila pentru producerea presiunii de ulei necesara pentru transmisie. Pompa de ulei este montata in fata transmisiei in carcasa si este conectata direct la o flansa de pe carcasa convertizorului de cuplu. Deoarece convertizorul de cuplu este conectat direct la arborele cotit al motorului, pompa va produce presine atata timp cat motorul functioneaza si daca exista suficienta cantitate de lichid de transmisie in instalatie.

La masinile cu cutii automate, uleiul intra in pompa printr-un filtru care este localizat la partea de jos a transmisiei si se deplaseaza printr-o conducta direct in pompa de ulei. Apoi, uleiul este trimis sub presiune la regulatorul de presiune, corpul supapei si celorlalte componente care au nevoie, pentru a mentine buna functionare a transmisiei si a permite schimbarea vitezelor.