Bendix electromotor Iskra

bendix electromotor iskra

Pentru ca pinionul demarorului sa fie angrenat cu coroana dintata este nevoie de un mecanism care poarta denumirea de bendix electromotor Iskra, daca ne referim la masinile fabricate de acest brand. Mecanismul a fost inventat de catre industriasul si inventatorul american Vincent Bendix, care a fost un fel de pioner in industria constructoare de automobile si in aviatie.

A fondat o corporatie care-i poarta numele, in Chicago, in 1907, si care se ocupa cu fabricarea de automobile. El a inventat si brevetat mecanismul bendix, un dispozitiv care a facut demarorului electric pentru motoarele de automobile, iar mai tarziu pentru motoarele din aeronave si alte vehicule motorizate.

Bendix electromotor Iskra, posibile defecte

Defectele la acest mecanism pot fi de doua feluri. Demarorul se poate invarti fara a angaja volanta sau exista un blocaj in angrenare.

Intr-un starter inertial, murdaria acumulata in spirala bendixului este motivul obisnuit pentru care nu este angrenata volanta. In acest caz, se scoate demarorul  si se curata bine cu benzina, cu ajutorul unei pensule, dupa care se lasa sa se usuce complet. A nu se neglija faptul ca vaporii de benzina pot provoca incendii. Se testeaza apoi angrenajul de alunecare a pinionului de-a lungul arborelui. Acesta ar trebui sa alunece usor si sa se intoarca.

Pentru a inlocui un bendix electromotor Iskra, se scoate pinionul de antrenare si ansamblul ambreiajului.

Rolul unui bendix electromotor Iskra

Pentru a intelege mai bine rolul bendixului, sa vedem mai intai care este modul de functionare a demarorului, al carui componenta este. Armatura este atrasa prin intermediul unui camp magnetic, care este produs atunci cand sunt alimentate bobinele starterului, prin intermediul releului de pornire sau prin contactele cheii. Rotorul incepe incet sa se invarteasca, iar bendixul culiseaza pe axul acestui rotor. Prin dintii coroanei volante intra cei ai pinionului bendixului. Pentru ca patrunderea acestor dinti unii prin ceilalti sa devina mai usoara, lateralele din dintii pinionului au fost tesite putin si rotunjite. Bendixul, fiind cuplat la volanta, face ca arborele cotit sa fie invartit de rotor, astfel se pun in miscare axul cu came, cilindrii, supapele, tachetii si distribuitorul care are rolul de a alimenta bujiile. Datorita scanteilor care apar la acestea, porneste motorul.

Sisteme de protectie, la bendix electromotor Iskra

Deoarece se poate intampla ca turatia imprimata electromotorului sa fie mult prea mare, pentru a nu distruge demarorul sau dintii volantei, intr-un bendix electromotor Iskra cu www.Alternatoarebucuresti.ro a fost incorporat un angrenaj gen ambreiaj care permite rotii dintate sa se invarta in gol intr-un sens, iar in cazul in care viteza de rotatie a pinionului este mai mare decat a electromotorului, se invarte in gol, fara a fi antrenat si rotorul. Si, pentru ca acest sistem de protectie s-ar putea sa se mai si blocheze cateodata, acel ax al rotorului, pe care ar culisa bendixul, a fost construit sub forma melcata. Prin urmare, daca turatia pinionului este superioara celei a rotorului, bendixul pur si simplu se insurubeaza pe ax si astfel se retrage din preajma volantei. Acest fenomen se intampla daca sistemul de protectie se blocheaza.