16/12/2015

Arhitectura si arta de a oferii servicii de proiectare arhitectura la cele mai inalte standarde

proiectare arhitectura

Arhitectura este arta transformarii unui concept in realitate, iar pentru a putea face acest lucru, este nevoie de gandire vizionara si vizuala, dar si de o foarte buna perceptie a spatiului. Aceste cateva calitati sunt cele care pot fi regasite si la echipele noastre de proiectare arhitectura, care imbina talentul nativ, cu viziunea si unelte moderne pentru a crea concepte arhitecturale unice. Arhitectura este intr-adevar o arta, dar si o stiinta, deoarece aceasta imbina elemente de design cu cele de rezistenta mecanica si stiinta materialelor, facand din aceasta o arta complexa ce necesita mai mult decat cunostiinte de desen.

Proiectare arhitectura intre arta si stiinta

Este evident, ca atunci cand vorbim despre proiectare arhitectura vorbim despre metode moderne de a lucra si de a interactiona cu proiectul sau schita in sine. In trecut arhitectii foloseau creioane si hartii pentru a-si schita ideile, urmand ca apoi cu ajutorul uneltelor complexe (rigle cu functii matematice, compase, raportoare, etc.). Acum, in era IT, computerul a inlocuit multe dintre uneltele folosite pentru proiectare arhitectura in trecut, iar acum talentatii arhitecti folosesc in loc de hartii si creioane, tablete grafice si stilusuri pentru a putea transpune desenul in format digital. De asemenea, datorita programelor performante cum ar fi ArhiCAD, putem realiza proiecte foarte complexe pe care le putem previzualiza in format 3D. Astfel, arhitectul are un control mult mai bun asupra proiectului sau.
Spuneam mai devreme ca arhitectura este parte arta, parte stiinta, deoarece procesul de proiectare arhitectura implica si un studiu amanunti asupra elementelor care confera sustinere pentru structura respectiva. Astfel, proiectantul poate verifica oricand orice aspect privind solicitarile la care sunt supuse grinzile si structurile de rezistenta, dar, de asemenea, poate face calcule complexe care in mod normal ar fi luat foarte mult timp.

O arta straveche cu unelte moderne, de ultima generatie

Programele speciale pentru proiectare arhitectura contin unelte extrem de puternice cum ar fi calculatoare de rezistenta, optinui de schimbare a parametrilor materialului dar si informatii in timp real asupra cotelor la scara data si a altor elemente de interes. Toate acestea sunt folosite pentru a putea oferi clientilor nostri originalitate, exactitate si mai ales, cel mai scurt timp de executie.
Pentru ca arhitectura este si o arta, punem un deosebit accent pe bunul gust si echilibrul estetic al proiectelor noastre. Astfel prin respectarea legilor proportiilor (legi aplicate inca de dinainte de antichitate) reusim sa obtinem formele perfecte care confera acel echilibru care denota un concept arhitectural de exceptie.
Asadar, pentru servicii de cea mai mare finete in proiectare arhitectura Art Architecture & Design va asteapta cu o echipa tanara, talentata care va poate realiza proiecte pentru orice tip de program, fie ca este vorba de case, asambluri rezidentiale, case de vacanta, spatii pentru birouri, hale industriale, cladiri de cult si multe altele. Siteul nostru, www.art-proiect.ro este locul de unde puteti afla mai multe detalii despre toate serviciile pe care vi le oferim, dar si unde veti putea solicita mai multe informatii specifice.

certificate energetice
30/05/2014

Obtine certificate energetice prin Roads Building Project

certificate energeticeIn cazul in care nu stiai, proprietarii sunt obligati prin lege sa aiba certificatul de performanta energetica a cladirilor atunci cand vand sau inchiriaza un apartament sau o casa, contractele incheiate in lipsa acestuia putand fi anulate. Asadar, daca intentionzei sa-ti vinzi locuinta si ai nevoie de certificate energetice, apeleaza la un profesionist in domeniu: Roads Building Project, companie ce realizeaza proiecte la standarde inalte de calitate, eficiente din punct de vedere financiar si tehnic.

Roads Building Project emite certificate energetice in Timisoara pentru proprietarii de constructii civile, la receptia cladirilor sau la vanzare, respectiv inchiriere.

Certificate energetice-Documente obligatorii in vanzari si inchirieri de imobile

Potrivit noilor reguli, proprietarul sau administratorul unei cladiri sau unitati de cladire (apartament) va fi obligat sa puna la dispozitia potentialului cumparator sau chirias, anterior perfectarii contractului, o copie a certificatului energetic, astfel incat acesta sa ia la cunostinta despre performanta energetica a cladirii. Ce este certificatul de performanta energetica?

Certificatul de performanta energetica este un document tehnic cu caracter informativ care atesta performanta energetica a cladirii, precum si incadrarea cladirii intr-o clasa de performanta energetica. In cadrul documentului sunt detaliate caracteristicile constructiei si ale instalatiilor aferente acesteia (incalzire, apa calda de consum, ventilare mecanica si iluminat artificial) rezultate din analiza energetica si termica, fiind valabil 10 ani de la data eliberarii.

Certificatul energetic se elibereaza pentru mai multe tipuri de cladiri care se construiesc, se vand, se inchiriaza sau sunt supuse renovarilor majore. Acest tip de document se elibereaza si pentru cladirile aflate in proprietatea/administrarea autoritatilor publice sau a institutiilor care presteaza servicii publice.

Performanta energetica a cladirii se exprima printr-o nota de la 1 la 100, care este cu atat mai mare cu cat cladirea are o eficienta energetica mai ridicata.

Ce trebuie sa faci sa obtii certificate energetice?

Pentru certificarea energetica a unei cladiri, sunt necesare mai multe date, informatii si documente, pe care auditorul energetic la procura de la proprietarul cladirii, prin masuratori sau prin constatari la fata locului.

Proprietarul de cladire trebuie sa puna la dispozitia auditorului energetic urmatoarele documente: actul de proprietate, buletin sau carte de identitate, planul de executie al cladirii, planul cadastral al cladirii. De asemenea, acesta trebuie ofere auditorului informatii privind anul constructiei cladrii, structura peretilor exteriori, a planseelor si a terasei, ultimele reparatii la retelele de caldura, ultima spalare a radiatoarelor, facturile pentru utilitati, etc.

Pentru certificate energetice apeleaza la Roads Builing Project

Eliberarea de certificate energetice se poate efectua doar de auditori energetici autorizati care analizeaza actele constructiei si informatiile de la fata locului pentru a-si da verdictul  aspura clasei energetice de incadrare.

Roads Building Project dispune de auditori energetici autorizati cu experienta in domeniu. Acestia studiaza gradul de izolare, dimensiunile geometrice, instalatiile de incalzire si alti factori ce influenteaza nivelul consumului. In urma vizitei la constructie si a calculelor specifice, eliberam certificate energetice in Timisoara.

Pe langa acest serviciu, Roads Building Project iti pune la dispozitie si servicii de consultanta si proiectare in domeniul rutier. Proiectam autostrazi, drumuri europene, strazi, amenajam parcari si incinte, realizam studii de fezabilitate.

Pentru a consulta intreagul catalog de servicii Roads Bilding Project si pentru certificate energetice, acceseaza pagina noastra de interner si contacteaza-ne.

31/01/2014

Importanta cailor de comunicatii rutiere – Roads Builiding Project

topnewCaile de comunicatii rutiere sunt medii care asigura circulatia mijloacelor de transport si pot fi atat naturale, cat si realizate de catre om. Indiferent ca este vorba de transport de marfuri sau de transport de persoane, caile de comunicatii rutiere trebuie sa asigure siguranta acestora si efectuarea lor in conditii de confort sporit, regularitate si punctualitate, independent de conditiile meteorologice.

Compania Roads Building Project dispune de experienta, cunostintele si mijloacele necesare pentru a va oferi servicii de proiectare cai de comunicatii rutiere, la standarde inalte de calitate, respectand toate normele tehnice si legislative din acest domeniu.

In functie de zona in care se doreste realizarea cailor de comunicatii respective, expertii companiei noastre vor lua in considerare toate aspectele care ar putea influenta intr-un fel sau altul, rezultatul final: clasa tehnica a drumului care se stabileste in functie de intensitatea traficului; viteza de proiectare care este viteza ce poate fi atribuita unui autovehicul in punctele cele mai dificile ale traseului pentru desfasurarea in siguranta si confort a circulatiei; elementele geometrice care sunt elementele componente ale unui drum in plan, atat in sectiune transversala, cat si cea longitudinala, s.a. In ceea ce priveste structura rutiera (suprastructura), aceasta va fi alcatuita dintr-un pachet de straturi a caror grosime, ordine si calitate variaza si se calculeaza in functie de trafic. Nici infrastructura nu va fi trecuta cu vederea intrucat si aceasta este extrem de importanta pentru succesul viitoarelor cai de comunicatii rutiere. Trebuie sa se efectueze lucrari pentru sustinerea suprastructurii, colectarea si evacuarea apelor, asigurarea continuitatii si stablitatii drumurilor.

Proiectarea cailor de comunicatii rutiere inseamna elaborarea unui grafic in trei planuri reprezentand trei elemente caracteristice ale acestora: traseul drumului, profilul longitudinal si profilul transversal a caror determinare se realizeaza pe baza vitezei de proiectare si a conditiilor tehnice economice si naturale. Proiectarea este realizata cu ajutorul unei tehnologii de ultima generatie care include diverse metode asistate de calculator si soft-uri specializate. Prin intermediul acestora, proiectul conturat este unul complex ce cuprinde toate datele necesare si care se poate transpune cu usurinta pe baza masuratorilor reale. Datorita solutiilor software utilizate, proiectul este realizat in timp util, iar in cazul in care sunt necesare unele modificari, acestea se pot efectua rapid in functie de cerintele de adaptare ce pot surveni in faza de executie.

Metodele pe care le folosesc proiectantii experimentati si bine pregatiti ai companiei Roads Building Project, sunt unele moderne si eficiente. Acestia colaboreaza si cu diversi specialisti din domeniul topografiei, geologiei si din alte domenii care ar putea avea un anumit impact asupra cailor de comunicatii ce se doresc a fi proiectate.

Construirea cailor de comunicatii se face dupa ce  au fost efectuate in prealabil, o serie de analize, planificari si evaluari de conformitate cu legislatia si cu reglementarile din domeniile conexe. Angajatii si colaboratorii societatii noastre se vor asigura de indeplinirea corecta a tuturor etapelor pana la aprobarea proiectului.

Societatea Roads Building Project a fost fondata din dorinta de a oferi clientilor sai servicii de proiectare si consultanta in domeniul rutier, de cea mai buna calitate, intr-o maniera profesionala, adaptate cerintelor acestora.

06/01/2014

Cauti un expert evaluator? A&G Data iti vine in ajutor!

e7f4fac50513a5de2ee117a767e7126dInainte de achizitionarea unui imobil sau a bunurilor mobile cu valoare mai mare, cu siguranta iti doresti sa ai la dispozitie toate informatiile legate de eventuala achizitie, pentru a sti daca aceasta este o investitie care merita cu adevarat facuta. In cazul in care nu ai experienta in domeniu, este riscant sa alegi sa faci o astfel de achizitie fara a depune putina munca de cercetare si fara a apela la ajutorul unor profesionisti.

In cazul in care ai nevoie de ajutor cand vine vorba de achizitionarea de imobiliare sau de bunuri mobile, iti recomandam sa cauti un expert evaluator. Compania A&G Data ofera servicii de expert evaluator in Teleroman, Giurgiu, Bucuresti, Ilfov si Ialomita, pentru a veni in ajutorul a cat mai multor clienti.

Desigur, un expert evaluator nu iti este de ajutor doar in cazul in care doresti sa faci o achizitie, ci si in cazul in care doresti sa oferi un imobil sau un bun mobil inspre vanzare. In momentul in care ai decis sa renunti la o locuinta sau la unul dintre bunurile mobile, vei reusi sa beneficiezi de o afacere profitabila intr-un timp cat mai scurt in cazul in care oferi informatii complete si gasesti solutii optime pentru a preda bunurile in cea mai buna stare.

Expertii evaluatori au rolul de a intocmi anumite rapoarte in urma carora valoarea bunurilor tale sa fie atestata in documentele oficiale. Pentru a putea exercita aceasta profesie, expertii A&G Data au cunostinte de contabilitate, dar si cunostinte economice si tehnice. Astfel, toate aspectele importante cand vine vorba de o proprietate sau de un bun mobil vor reveni la suprafata.

Expertii evaluatori ai firmei A&G Data au la dispozitie toate cunostintele necesare si tehnologii de ultima generatie pentru a determina starea in care se afla bunurile tale; rapoartele intocmite vor cuprinde standardele contabile, dar si factorii tehnici si factorii economici. Astfel, evaluarea proprietatii sau a bunurilor tale va fi completa, pentru a putea stabili cu exactitate valoarea acestora.

Colaborarea cu expertii evaluatori A&G Data iti vor aduce o serie de avantaje; inainte de toate, vei avea de-a face cu persoane pregatite intr-un mediu profesionist, gata sa actioneze conform normelor in vigoare. Atuul firmei noastre este posibilitatea de a-ti oferi rapoartele de evaluare in cel mai scurt timp, in cazul in care ai nevoie de ele in regim de urgenta. Prin urmare, expertii nostri iti pot evalua proprietatea imobiliara sau bunul imobil chiar si in 24 de ore!

Pentru rapoarte de evaluare corespunzatoare, apeleaza la ajutorul unui expert evaluator A&G Data! Pe langa serviciile de evaluari imobiliare si evaluari bunuri mobile, compania noastra ofera si servicii de reevaluare pentru impozitare. Poti sa soliciti serviciile noastre indiferent daca ai nevoie de evaluarea unui apartament sau a unei case, a unui spatiu comercial  sau industrial, a unei locatii de tip Horeca etc.

Pentru a obtine mai multe informatii despre serviciile oferite sau pentru a solicita ajutorul nostru, te invitam, sa accesezi platforma web a companiei sau sa ne contactezi, utilizand informatiile de mai jos:

A&G Data, date de contact:

Punct de Lucru: Mun. Giurgiu, Sos. Bucuresti, Bl. 102, Sc. B, Ap. 25, Jud. Giurgiu.

Persoana de contact:

Ing. Alexandru Stanca

Tel: 0729.95.22.25 / 0762.24.26.39

Email: alex [ @] evaluariaxs.ro

Articol oferit de zoom-biz.ro.

04/12/2013

Hoerburger – Benchmarking-ul, un instrument important in managementul unei firme

benchmark2In zilele noastre, majoritatea firmelor care activeaza pe piata, indiferent ca vorbim aici de cele de telefonie mobila, de electronice, de electrocasnice sau de orice alte produse, ofera clientilor cele mai performante produse posibile. Tehnologia a avansat prea mult pentru a ne mai plange ca un Smartphone nu este bun deloc sau ca un SmartTV nu are o imagine buna. Discutiile pleaca de la punctul “ce au in plus” unele produse fata de altele. Data fiind aceasta situatie, cu toate companiile care ofera produse de calitate, ramane intrebarea logica: “Cum se diferentiaza o companie fata de alta? Care este punctul cheie?”. Ei bine, raspunsul este destul de simplu. Marile companii, si nu numai, au inceput sa duca o adevarata lupta in a compara performantele produselor realizate si a proceselor utilizate de fiecare in parte.

Acest proces de comparare al afacerilor din acelasi domeniu, din punctul de vedere al strategiilor urmate, produselor vandute, calitatii acestora, costurilor de productie, timpului necesar confectionarii acestora, serviciilor oferite, si nu in ultimul rand, rezultatelor obtinute, poarta denumirea de benchmarking. Servicii la nivel inalt de benchmarking in Romania va sunt oferite de firma Hoerburger din Sibiu.

Studind performantele firmelor care au obtinut rezultate deosebite intr-un anumit domeniu si comparandu-le cu propriile rezultate, prin benchmarking exista posibilitatea de a gasi cele mai potrivite metode de a va insusi practicile care va sunt accesibile si de aici, sa ridicati performantele propriei firme, avand o competitivitate mai ridicata. Tot in acest mod, serviciile de benchmarking Hoerburger in privinta consumului de energie, care constau in stabilirea consumului de energie de orice tip, necesar confectionarii anumitor produse, si implicit al costurilor de fabricatie, pot sa ajute o firma sa evite greselile alteia din punct de vedere al consumului de energie, sporindu-si astfel sansele de reducere al propriului consum, fapt care aduce numai avantaje firmei respective.

Benchmarking-ul consumului de energie se anunta ca un instrument al managementului unei firme capabil sa-i permita reducerea costurilor si ridicarea performantelor din punct de vedere al sectorului energetic. Serviciile Hoerburger de monitorizare utilizeaza, in general, datele colectate referitoare la utilizarea energiei (sau a altor surse), productie, eficienta, etc., convertite in indicatori de performanta. Analizele domeniul energetic permit companiei evaluarea indicatorilor de performanta, respectiv indeplinirea obiectivelor asumate, compararea cu alte companii din domeniul de activitate (benchmarking), cu normele propuse (daca exista), urmarirea evolutiei eficientei energetice in timp si  permit verificarea respectarii reglementarilor legale si altor cerinte relevante din domeniu. Datele trebuie colectate pe baza unor reglementari interne bine definite si pe perioade de timp bine precizate (zilnic, saptamanal, lunar). Pot fi utilizate date din diferite surse (din masurari, din alte sisteme de informatii, analize, etc.).

De-a lungul ultimilor ani s-a conturat cu tot mai mare adeziune faptul ca benchmarking-ul devine o strategie care vizeaza imbunatatirea performantei, realizarea unei eficiente superioare, o calitate inalta a serviciilor, toate acestea obtinandu-se prin acceptarea schimbarilor, atragerea unor productivitati superioare, un control mai bun al cheltuielilor, angajament total al oamenilor in indeplinirea obiectivelor menite a aplica aceste politici.

Firma Hoerburger din Sibiu este reprezentanta din 2006 in Romania a firmei germane cu acelasi nume. Aceasta incearca sa va ajute sa va dezvoltati afacerile si sa va invingeti concurenta prin simpla economisire a energiei electrice, lucru realizabil cu ajutorul serviciilor de benchmarking consum energie.

Date de contact:

Str. Calea Surii Mici, nr. 39, Sibiu, Sibiu

Telefon: 0269.214.483 | 0724.011.951 | 0724.011.952

Articol oferit de zoom-biz.ro.

31/10/2013

Maghebo – solutii ideale pentru a mentine o apa purificata!

Constructii-spatii-epurareParca niciodata nu s-a pus atat de accentuat problema calitatii apelor din Romania, asa cum vedem in prezent. Pe undeva este si normal, avand in vedere faptul ca orice exploatare cauzeaza poluari majore, insa pe de alta nu e corect ca doar acum sa se puna o astfel de problema. Trebuie sa spunem clar si raspicat faptul ca apa a fost, este si va fi cel mai important “diamant” pentru oameni, iar calitatea ei trebuie protejata pana in cele mai mici detalii.

Apa o folosim in primul rand pentru hrana, apoi pentru igiena, agricultura, industrie si in aproape toate celelalte activitati ale omului de zi cu zi. Un mod prin care putem eficientiza procesul de mentinere si purificare a apei este reprezentat de statiile de epurare. O societate comerciala din Romania care are in aria sa de activitati si constructia statiilor de epurare este firma Maghebo din Câmpulung Moldovenesc. O statie de epurare elimina deversarea de substante periculoase pentru fauna si flora acvatica, dar si pentru mediu in general, prin eliminarea produsilor nedoriti din metabolismul bacterian, produsi care pot fi toxici si care duc la colorarea apei.

Calitatea apelor este cel mai mult afectată de deversarea de catre om de ape uzate. Prin urmare, principala activitate a acestor statii de epurare este protectia calitatii apelor de suprafata. Acest proces se face prin sisteme de canalizare. Apele uzate cu caracter predominant anorganic vor fi tratate in statii de epurare numai prin mijloace fizico-chimice de retinere si neutralizare: sedimentare, neutralizare, precipitare, coagulare, floculare, adsorbtie pe carbune activ, schimb ionic. Apele uzate cu un caracter predominant organic sunt epurate intr-o statie de epurare prin procedee fizico-chimico-biologice.

Intrucat apa este cea mai importanta resursa a oamenilor, statiile de epurare Maghebo sunt absolut necesare in locatiile care se confrunta cu un deficit sau cu un surplus de apa. Iar cand vorbim de seceta sau de inundatii, stim bine ca Romania este de departe un stat european ocolit de noroc. Vedem an de an cum jumatatea de Est a tarii si Campia Romana se confrunta cu seceta, iar regiunile celelalte au de infruntat inundatii devastatoare.

Epurarea apelor uzate in statii de epurare se imparte in:

– retinerea sau neutralizarea substantelor nocive;

– prelucrarea substantelor rezultate din prima operatiune, denumite namoluri.

Epurarea apei in statii de epurare se realizeaza in mai multe trepte si anume: treapta primara, treapta secundara si treapta tertiara. Ca produsi finali ai procesului de epurare dintr-o statie de epurare rezulta: apa purificata in diferite grade, functie de proces si de starea ei initiala, precum si namoluri.

Reusita proiectelor companiei Maghebo este asigurata prin intermediul unor solutii eficiente si a unor tenologii de ultima generatie. Schema de epurare se alege pe baza unor calcule tehnico-economice comparative intre mai multe variante, facute prin considerarea mai multor factori ca: existenta de terenuri disponibile pentru statii de epurare sau economic inapte pentru alte folosinte, posibilitatea asigurarii zonei de protectie sanitara in jurul statiei de epurare, obligativitatea asigurarii gradului de epurare necesar, distanta fata de emisarul in care se deverseaza apele purificate, cantitatile de namoluri rezultate in fiecare proces de epurare si posibilitatile de depozitare sau de distrugere a lor, posibilitatea asigurarii statiei de epurare cu personal calificat.

O companie relativ tanara, Maghebo dispune de un mare avantaj, care este elasticitatea tehnologica. Echipele de lucru ale firmei pot sa se adapteze usor, fara modificari esentiale la comenzi diferite, reorganizarea in vederea realizarii contractelor este rapida si eficienta, iar trecerea se face usor, fara disfunctii mari si in timpi optimi.

Date de contact:

Calea Bucovinei 139 B, Câmpulung Moldovenesc

Telefon/Fax: 0230 313 690

Adrese e-mail de contact:

maghebo_tehno@yahoo.com

info@maghebo.ro

In momentul in care veti contacta firma, mentionati ca ati gasit compania pe site-ul zoom-biz.ro, pentru a obtine cel mai bun pret.

21/02/2013

Profesionalism si instalatii electrice

Descoperirea curentului electric face parte din acele inventii care au revolutionat cu adevarat lumea. O data cu aceasta descoperire putem spune ca perspectivele si sursele de energie, aspectul si utilitatea majoritatii  lucrurilor care ne inconjoara se rezuma la curentul electric.

Este greu de imaginat, in zilele noastre, lipsa curentului electric si a instalatiilor electrice ce ne sunt indispensabile in utilizarea acestuia.

electro rusu

Iluminatul electric a fost printre primele aplicatii practice ale electricitatii. Nikola Tesla, inventatorul de origine sarba, a descoperit curentul alternativ. A fost un inventator excentric care visa sa ilumineze oceanul, sa fotografieze gandurile si sa controleze vremea. Dar lui i se datoreaza multe din inventiile ce au revolutionat lumea, chiar daca oceanul a ramas neiluminat.

Avantajele pe care le prezinta energia electrica privind protectia mediului, transportul si versatilitatea aplicatiilor practice, ne indreptatesc sa credem ca utilizarile energiei electrice vor creste ca volum si ca diversitate.

Pregatirea de specialisti in domeniul instalatiilor electrice impune cunoasterea practica a acestora, efectuarea de stagii practice si proiectarea unor astfel de instalatii. Utilizarea calculatoarelor in aceasta directie se impune tot mai mult, atat in efectuarea unor simulari, cat si in proiectare.

Una din firmele care respecta aceasta calificare si impune calitate serviciilor, este Electro Rusu din Cluj Napoca. Aici o sa gasiti servicii de inalta calitate in ceea ce priveste instalatiile electrice si proiectarea lor. Profesionisti si cu practicarea meseriei ca la carte, echipa de la Electro Rusu este in masura sa va ofere cele mai optime solutii in domeniu, realizand un echilibru foarte bun intre calitatea serviciilor oferite si pret.

Cartea de vizita din domeniul instalatiilor electrice cuprinde in primul rand calificare si cunoasterea normelor legislative impuse, promptitudine in realizarea serviciilor si nu in ultimul rand, calitatea lucrului bine facut.

Nu va ramane decat sa va lamuriti asupra acestor aspecte si in cazul in care aveti nevoie de o asemenea instalatie electrica trebuie sa apelati la serviciile oferite de echipa care activeaza in cadrul companiei Electro Rusu.